Рекомендації
по створенню проектів в 7 класі,
тема № 2
Тема проекту:
Визначення середньої швидкості
нерівномірного руху.
Для того, щоб
удосконалити розум,
треба більше
роздумувати,
ніж заучувати.
Рене
Декарт
· людини
(пішохода);
· транспортного
засобу.
Обладнання:
Добрати самостійно.
Виконання проекту:
1. Повторити
означення нерівномірного руху та величин, які його описують.
2. З’ясувати
які тіла в природі і техніці рухаються нерівномірно.
3. Розробити
прийоми та методи обчислення швидкості нерівномірного руху.
4. Виконати
експеримент та обчислення.
5. Проаналізувати
отримані результати.
6. Зробити
висновки.
7. Презентувати
роботу в класі.
Обов’язкові завдання:
1. Виміряйте
довжину свого кроку і, користуючись цією мірою, визначте свою середню швидкість
руху по школі (не забудьте скористатись секундоміром або годинником).
2. Виміряйте
швидкість руху по школі першокласника.
3. Виміряйте
швидкість руху людини (пішохода) по вулиці.
4. Визначте
швидкість людини, яка біжить алеєю парку (біговою доріжкою стадіону).
5. Порівняйте
результати завдань 1, 2 та 3, 4. Зробіть висновки.
6. Визначте
швидкість руху тролейбуса (маршрутки) не використовуючи спідометр.
Домашнє
завдання:
Повторити розділ «Механічний рух». Підготуватись до контрольної роботи.
Тема проекту:
Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо.
Під час вивчення
наук приклади
корисніші за
правила.
Ісак
Ньютон
Тип проекту:
інформаційно-пошуковий, дослідницький.
Мета проекту: Дізнатись
швидкості руху деяких тіл (приблизно 10-15) та порівняти їх.
Обладнання:
Добрати самостійно.
Виконання проекту:
1.
Повторити
означення механічного руху (рівномірного та нерівномірного); швидкості, одиниць
вимірювання швидкості.
2.
Знайти
у довідниках з фізики та техніки або у мережі Internet відомості про швидкість руху тіл в природі та техніці
(не менше 10-15) та порівняти їх.
3. Побудувати
графіки пройденого шляху від часу l(t) та швидкості від часу v(t) у
певному масштабі за обов’язковими завданнями 1, 2, 3.
4. Проаналізувати
отримані результати.
5. Зробити
висновки.
6. Презентувати
роботу в класі.
Обов’язкові завдання:
1. Порівняти швидкості поїздів сполученням Чернівці – Львів
№ 608 та № 702. Побудувати графіки
залежності пройденого шляху поїздів від часу руху на міліметровому папері у
відповідному масштабі.
2. Порівняти
швидкості велосипедиста та пішохода.
3. Визначити
швидкість ескалатора і порівняти зі швидкістю руху людини сходами. Порівняти
отримані результати з довідниковими значеннями.
4. Відомості
про швидкості різних тіл подати у вигляді таблиці.
5. Зробіть
висновки.
Корисні поради: При
виконанні проекту доцільно скористатись такими джерелами:
1) Енохович А. С. Справочник по физике и технике. — М.: Просвещение, 1989.
2) Підручник Фізика 6 клас О.В. Пьоришкін, Н.О.Родіна – К.: Радянська школа, 1973, ст.36.
1) Енохович А. С. Справочник по физике и технике. — М.: Просвещение, 1989.
2) Підручник Фізика 6 клас О.В. Пьоришкін, Н.О.Родіна – К.: Радянська школа, 1973, ст.36.
Домашнє
завдання: Повторити
розділ «Механічний рух». Підготуватись до контрольної роботи.
Тема проекту:
Обертальний рух в природі – основа
відліку часу.
Освіта – скарб,
праця – ключ до нього.
П’єр
Буаст
Тип проекту:
інформаційно-пошуковий, дослідницький.
Мета проекту:
Дізнатись чи поширений обертальний рух у природі та техніці. З’ясувати як це
використовується у нашому житті.
Обладнання:
Добрати самостійно.
Виконання проекту:
1. Пригадати
означення обертального руху. Повторити величини, які описують обертальний рух.
2. З’ясувати
які тіла в природі та техніці рухаються обертально.
3. Де
і як практично використовують обертальний рух у техніці.
4. З’ясувати
як пов’язаний обертальний рух Землі навколо Сонці і Місяця навколо Землі з
існуючими видами календарів та відліком часу (розглянути питання в історичному
аспекті).
5. Зробити
висновки.
6. Презентувати
роботу в класі.
Обов’язкові завдання:
Розрахувати:
1. Лінійну
швидкість руху кінця секундної, хвилинної та годинної стрілки годинника.
2. Швидкість
руху Землі навколо Сонця.
3. Швидкість
руху Місяця навколо Землі.
4. Швидкість
руху Сонця навколо центру Галактики.
5. Зробіть
висновки.
Корисні поради: Всі
необхідні дані взяти з довідника, Інтернет-джерел або у вашого вчителя фізики.
Примітка: Необхідно
знати:
1) що таке рік, місяць доба;
2) відмінність між сонячним та місячним календарем;
3) відмінність між Юліанським та Григоріанським календарем.
2) відмінність між сонячним та місячним календарем;
3) відмінність між Юліанським та Григоріанським календарем.
Домашнє
завдання:
Повторити розділ «Механічний рух». Підготуватись до контрольної роботи.
Тема проекту:
Коливальні процеси у техніці та живій природі.
Потрібно багато
вчитись, щоб знати хоч трохи.
Шарль
Луї Монтеск’є
Тип проекту:
інформаційно-пошуковий, дослідницький.
Мета проекту:
Переконатись у тому, що коливальні рухи є досить поширеними у природі і
техніці. З’ясувати де і як використовують коливальні процеси.
Обладнання:
Добрати самостійно.
Виконання проекту:
1. Пригадати
означення коливального руху та величин, що його описують.
2. З’ясувати
які тіла в природі та техніці здійснюють коливальні рухи.
3. Знайти
інформацію про те де використовують та враховують коливальні процеси у техніці
та на виробництві.
4. Зробити
висновки.
5. Презентувати
роботу в класі.
Обов’язкові завдання:
1. Розрахувати
частоту власного серцебиття.
2. Дізнатись
про використання математичного маятника Галілео Гелілеєм у якості годинника.
3. Подати
коротку історію відкриття годинника Христіаном Гюйгенсом (1657р.).
4. Дослідити
як працює механічний годинник з анкерним механізмом.
5. Дослідним
шляхом знайти період коливань математичного маятника довжиною підвісу 0,25м,
0,55м, 0,8м, 1м і побудувати залежність періоду коливань маятника від його
довжини.
6. Зробіть
висновки.
Корисні
поради: Всі
необхідні дані взяти з енциклопедій або Інтернет-джерел.
Домашнє
завдання:
Повторити розділ «Механічний рух». Підготуватись до контрольної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар